Vybavení obchodu - regály

Prodejní_regály3

Jak na vybavení obchodu? Základem jsou kvalitní, variabilní a nenápadné prodejní regály

V žádné kamenné prodejně nesmí chybět praktické regály, na kterých vystavené zboží krásně vynikne. Kromě typu, rozměrů, materiálů a ceny tedy doporučujeme soustředit se i na estetickou stránku a výběr přizpůsobit nejen danému prostoru, ale především typu nabízených produktů. Například regály pro obchod s oblečením musí splňovat jiné parametry než regály na potraviny nebo na zboží s vysokou hmotností, jako jsou stavebniny či autodíly. Jak se v nabídce zorientovat a najít ideální regály, které budou prodávat skoro samy?

Nejčastější typy prodejních regálů

Regály do obchodu se zpravidla dělí na přístěnné, oboustranné a rohové. Naprosto univerzální jsou regály přístěnné, které stojí přímo u zdi, případně jsou na ni přichycené. Výhodou je, že se hodí do prodejen všech velikostí a mají všestranné využití. V prostoru se nejlépe uplatní oboustranné neboli gondolové regály a díky rohovým regálům zase ušetříte místo, což oceníte zejména v malých prodejnách. Naopak do velkých supermarketů nebo hobby marketů jsou jako dělané takzvané rámové regály.

V základu obsahují prodejní regály dvě stojiny, zadní panely a police z různých materiálů dle požadavků zákazníka. Vrchní zastřešení může a nemusí být použito a přídavný modul má o jednu stojinu méně. Kromě toho je možné přikoupit i doplňky pro specializované typy zboží, například košíky na zeleninu a pečivo a také různé závěsné prvky, děrované díly či přepážky. Regálový systém je díky tomu velmi variabilní a může sloužit různým účelům. Vyhovovat vám tedy bude i v případě, že sortiment často obměňujete nebo rozšiřujete.

Standardní rozměry i atypická řešení

Vybírat můžete mezi standardizovanými regály s různou výškou, délkou i hloubkou. Důležitou roli hraje v tomto směru jak velikost obchodu a konkrétní umístění regálu, tak charakter vystavených produktů a jejich plánované rozložení. Zde je přehled dostupných velikostí:

  • Regálové stěny jsou k dostání v těchto výškách: 1000, 1100,1400, 1600, 1800, 2000, 2100, 2200, 2400 nebo 2600 mm.
  • Délka modulu má tyto rozměry: 625, 1000, 1250 nebo 1330 mm.
  • Hloubka základové police činí 400, 500, 600 či 700 mm
  • Výška soklu je 140 mm.

A pokud si ze základní nabídky nevyberete, můžete si nechat zhotovit regály či pulty přesně na míru. Ani u těch se navíc nemusíte obávat dlouhé čekací doby nebo náročné montáže.

Materiál, cena a nosnost jdou ruku v ruce

Pro vybavení obchodu s menším a lehčím zbožím se skvěle hodí regály z odolného plastu, které za relativně nízkou cenu zaručují dostatečnouodolnost, stabilitu a dlouhou životnost. Přitom se snadno čistí, nevyžadují náročnou údržbu a mají nízkou hmotnost, což výrazně usnadňuje manipulaci.

Obecně ale platí, že čím těžší je regál, tím vyšší má nosnost. Na předměty s vysokou hmotností tedy plastové regály nestačí a mnohem lépe se osvědčily kovové varianty z pozinkového materiálu, které jsou rovněž cenově dostupné a téměř bezúdržbové. Vzhledově ale ladí především s technicky zaměřeným sortimentem. Lépe vypadají v lakované úpravě, ale pak se mohou poměrně

Oblečení a doplňky pak můžete vystavovat i na dřevěných regálech, za které si ale připlatíte. Navíc vyžadují náročnější péči a jejich životnost je ze všech zmiňovaných materiálů nejkratší. Designově ale nemají konkurenci, zvlášť v případě, že prodáváte klasické nadčasové modely. Naopak při koupi vybavení pro obchod s potravinami se dřevu vyhněte obloukem, protože by se mohlo brzy poškodit.

Jednoduchý design regálů, který podtrhne vizuální identitu značky

Zejména v oblasti módy závisí úspěch prodejce na vizuálním dojmu. Vybavení obchodu je tedy potřeba volit tak, aby barevně i stylově ladilo s nabízeným sortimentem. Nikdy by ale nemělo být tak výrazné, aby odvádělo pozornost od prodávaného zboží. Převládat by tedy měly neutrální barvy a nekomplikované tvary.

Jaké jsou hlavní rozdíly mezi regály na potraviny a oblečení?

V obou případech vám stačí regály s poměrně nízkou nosností. Jinak má ale každý segment svá specifika. Potraviny jsou náročné zejména na hygienické normy a žádají si materiály odolné vůči vlhkosti. Jak už tedy bylo zmíněno, dřevo není ideální volbou.

Naproti tomu u módy je velký důraz kladen na estetické hledisko. Zároveň zde policový prodej často nestačí a je potřeba hledat regály, které poskytují prostor i na zavěšení některých kousků, speciálně šatů, sak či kabátů. Naopak pletené oděvy by zásadně neměly viset, aby se nepoškodily, ale to už jsou konkrétní parametry, které je nejlepší řešit individuálně.

Co dalšího nesmí v obchodě chybět?

Kromě regálů patří mezi základní vybavení obchodu i prodejní pulty. Své místo mají hlavně v potravinách, ale například i v prodejnách elektrospotřebičů. zverimexů, zlatnictví nebo módních doplňků. A mnoho obchodníků na ně také umisťuje pokladnu. Pokud tedy nevyužívá přímo pokladní box, bez kterého se neobejdou hlavně velké prodejny.

Na našem e-shopu najdete prodejní pulty z ocelových lišt s výplní z bílého lamina nebo skla. Jejich výška je 90 cm, délka 100 cm a hloubka 60 cm. Volba barevného provedení je jen na vás, stejně jako počet kusů, které můžete v prodejně libovolně kombinovat.

Šperky, hodinky a další cenné věci pak můžete vystavovat v prosklených vitrínách, kde se na ně nepráší, ale zároveň si je zákazník může dobře prohlédnout. Mohou být vyšší (2100 mm) i nižší (1800 MM), záleží, jestli jde o vitrínu na soklu nebo regálovou vitrínu.